onsdag 7 november 2012

Stärkande!

Idag var det ju inget TRX eller Tabata pass planerat, så jag drog iväg på en löparrunda.
"Det är kyligt. Så du måste ha mössa å vantar på dig." fick jag höra.
A men, okej då!
TheWheatherChannel-appen sa 100% chans för regn. Så det blev långbyxor och långärmat+löparjacka.

Det visade sig att det var tur att jag klädde på mig ordentligt för direkt jag kom utanför dörren så började det regna. Och jag hade även glömt bort den "nya" stormen de varnat för de senaste dagarna; Nor´ Eastern. (Ska tydligen blåsa rejält, med vindbyar på upp till 50 mph de närmsta dagarna.)
Regn, storm och riktigt ruggigt. Och då sticker man ut och springer!

Men man får se det positivt. Det var iallafall ingen trängsel längs Charles River Esplanade. Helt tomt, rättare sagt. Är väl begränsat med personer som är så "blåsta" (haha!) att de är ute en dag som denna...

Kanske inte framgår riktigt på fotona...
...men riktigt skrotigt väder har vi.
När jag kommit ytterligare en bit på vägen så började det snöa! Tjohoo. Första snön.
Då fick jag flashback till när vi körde Icebug 2010, då vi sprang i regn och storm och man blev blöt och kall. Då vet jag att jag sa "aldrig mer". (hmm... det ringer nån klocka... har för mig det var nåt liknande för nån vecka sen....).

Nåja, det var bara att trumma på. Stärkande och hälsosamt ska det ju tydligen vara. Och det blev ju en rejäl runda till slut, ca 24km. Bara bekvämlighetstempo, men ändå riktigt skönt i kroppen när man kom hem och kunde ta en riktigt varm dusch. För det är kanske så som Piiha säger: "Du gillar nog det där, ändå."
Va!? Kan det vara så...?

Får se vad man kan hitta på ikväll nu när man har lite gott samvete att man tränat. Kanske en god middag på nåt fint ställe ute? Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!