lördag 3 november 2012

Beslutsångest

Men suck...får man beslutsångest, eller? 15 meter med flingor. Whole grain, whole wheat, reduced sugar, med bär, utan bär, med choklad, med hål, utan hål, runda, fyrkantiga, avlånga, skedstora, jättestora, inte så stora, etc. Men det är väl typ bara en sort som är osockrad, och att hitta den är som att leta efter en nål i en höstack.

Och jag som brukar ha svårt att välja mellan lättmjölk och mellanmjölk. Rejäl "choice overload" i hjärnan!
Det slutar allt som oftast med att jag struntar i allt och gör egen müsli hemma istället.


Flingor härifrån..............................................................................................................................................................................till hit!

2 kommentarer:

  1. 1. Men gör du egen får du ju ingen rabatt på bensinen.

    2. Fast i USA har de ju i princip bara två presidentkandidater att välja mellan (ja, det vet jag därför att Sverige säkert har mer bevakning av det här valet än vad ni har. Hoppas jag. För er skull.).

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1: Sant. Men jag cyklar. (Å andra sidan så måste jag ju köpa ingredienser till det jag gör själv, för det är ju inte så att jag går ut i skogen och hugger en bit björk som jag sedan maler till sågspån som jag sedan kallar för müsli, fastän vissa verkar tro det. Så jag får bensinrabatt i allafall.) :)

      2: Sant. Och den ena är en pajas, så valet är ganska lätt. Å andra sidan, har jag just fått lära mig, så väljer man inte president. Man väljer elektorer. Elektorerna väljer president. Eller så var det på något helt annat sätt.

      /Politiskt illiterat men glad ändå

      Radera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!