onsdag 21 november 2012

Förberedelser inför storhelg

Det vankas Thanksgiving, som är en stor högtid här i staterna. Så stor att det är allmän helgdag; det händer ju inte så ofta här. Dessutom är det "squeeze-day" på fredag, eftersom folk inte tänker komma till jobbet förrän på måndag igen (förutom jag, då, en har ju lite celler att ta hand om). Hur som helst. Tydligen är sådana här 


och sådana här 


väldigt viktiga livsmedel för just den här dagen. Undrar just hur man ska göra dem ätliga...? Och är det inte så att man alltid ska se till att använda sig av beprövade recept när man ska bjuda gäster på mat? Att jag aldrig lär mig...Nåja. Tur att det är knytkalas, så vi kommer nog inte att behöva gå hungriga från bordet oavsett. Om inte annat så har jag numret till ett bra take away-ställe med fri hemkörning. Får återkomma med resultatet.

Thanksgiving handlar inte bara om kalkoner och pumpor. Det är även typ året största rea-helg med prisdumpningar och nattöppna butiker (och väldigt mycket folk och köande, kan tänka). Tror jag håller mig hemma...eller på jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!