tisdag 6 november 2012

Gratis rock!

Via ryktesvägen (små notiser i lite olika tidningar, läst i nyhets-feeds i telefonen och sett på morgonnyheterna på TV) fick jag höra att Aerosmith skulle ha en gratis utomhuskonsert (utanför den lägenhet där de bodde när de började spela ihop, för typ 40 år sen). Vädret var ju kanon så jag tänkte att jag kan väl lika gärna kolla upp det. Så jag drog iväg ut till Allston (en stadsdel i västra Boston).

Eftersom jag hört på nyheterna att en del av tunnelbanan skulle vara stängd pga konserten just i det området så var jag lite smart och åkte en annan linje för att gå sista biten. Trots att jag inte visste exakt var konserten skulle vara så var det inget problem att hitta. Det var bara att gå mot de 4 helikoptrarna som hovrade en bit längre bort. Sedan gick det ju inte att missa, när jag väl närmade mig var det bara att följa strömmen med folk...

För det visade sig ju att det var några andra som också hade kommit för att titta...

Och samtidigt som jag fotade så funderade jag på om jag skulle filma en snutt också. Men sen kom jag på; hur nödvändigt är det egentligen när alla andra verkar göra det? Det kommer garanterat att finnas tusen olika versioner, från lika många vinklar, på youtube direkt efteråt. Och mycket riktigt... 


Fascinerande! Notera hur alla håller upp sina telefoner (Japp, jag var en av dem). Som tusentals hängivna dyrkare som erbjuder offergåva till (rock)gudarna. Konsertupplevelse år 2012, antagligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!