måndag 7 maj 2012

Hyperaktiv?


Här kommer ett litet inlägg som jag tycker ni ska se som lite av en bonus. Jag har lite tid över så då kan jag lika gärna passa på att författa lite på bloggen.

Eftersom jag numera kan jobba hemifrån så har jag minskat tiden det tar för mig att vara på plats på jobbet från typ 45 min till 45 sekunder (= uppskattade tiden det tar att dra sig från frukosttallriken till att logga in på datorn). Vad det gäller jobbklädsel så kan ju också skjortan och finskorna bytas ut mot mjukisbrallor och tofflor. Det gör ju också att jag kan "vara på jobbet" supertidigt, vilket gör att jag kan få massor gjort redan tidigt på förmiddagen. Det blir lite som att man, under morgonens första klarhet, sköljs över av energi och extra tid att få saker gjort på. Det blir lite att man känner sig som han ekorren i Ice Age, ni vet, Scrat eller som han den där hyperaktiva i "På andra sidan häcken", Hammy. Man har hur mycket tid som helst på sig att göra allt det man måste hinna med just den dagen.
Hmm. Det gör ju att man tänker lite på ekorrarna som vi brukar gå förbi på väg till YMCA-gymmet. Det är precis likadana som de animerade ekorrarna. Superspeedade och verkar bara jaga runt efter nötter. Eller är det andra vägen runt? Att de i filmerna är försök att efterlikna de som finns i verkligheten? Ja, det låter vettigare...
Hmm... måste efterforska vilka olika ekorrsorter det finns här i trakten...vänta lite...

...aha!...
Verkar som det är Gråekorre, som finns här i kvarteret. Tror det är såna, iallafall. I och med att de är gråa. Och ekorrar.

Tiden och energin har gjort att jag kör hårt med löpträningen också. Har börjat leta efter lopp här i trakten, för att hitta utmaningar. Funderar på ett som går ganska snart, 27 maj. Då har vi ju besök här (kul!), men jag kanske kan smyga iväg ändå (starten går tidigt på morgonen). Fast smyga är väl osäkert om det går. Gästerna kanske är jet-laggade, så de är uppe vid den tiden ändå. Sen så har de väl med sig en extra liten väckarklocka också, eller? Vi får se...

Apropå löpning så har jag börjat älska Itunes, mer och mer. Finns ju hur mycket som helst att lyssna på där. Lyssnar på massa roliga podcastar (heter det så, i plural?). En rolig podcast är "Probably Science" och så självklart Filip & Fredriks. De där grabbarna är rätt skruvade.

Sen har jag börjat drömma om att dra ut i naturen, efter vår mini-roadtrip genom New Hampshire och Vermont. Känns som man måste passa på nångång, när man ändå är här, och de ändå är så pass nära. Jaga svartbjörn uppe vid Kanada-gränsen. Det kanske vore nåt. Vad tror du, JR?

Sen så blir det ju mycket bokläsning nuförtiden också. Har ju faktiskt avverkat Hunger Games nyligen. För en gång skull med i matchen kring det här med aktuella boksläpp (vi var ju och såg filmen också). En klassiker här är ju att vi drar iväg till Barnes & Noble och går runt och botaniserar bland alla böcker och kombinerar det med en Grande Latte (alltid detta Starbucks!). Lite spännande är det ju att det är supervanligt att folk sitter och läser tidningarna/böckerna inne i affären. Det blir ju billigt, i och för sig. Men det kanske är en svensk grej, att man tycker att man bör betala för tidningen för att läsa den...

Nåja.

8 kommentarer:

  1. Japp, vi har vår lilla väckarklocka med oss. 06.00 brukar hon vakna oavsett om det är tisdag eller lördag. Så det blir väl 00.00 er tid... Har vi ens hunnit gå att lägga oss då?? Oavsett, vi kommer och hejar på dig om du bestämmer dis för att ställa upp i loppet :-)

    Vad tyckte du om Hunger games? Jag har precis köpt boken och tänkte ha den som lite tidsfördriv på flyget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars liten kommer att vara helt förvirrad med tidsomställningen...

      Känner jag P rätt, så har han nog redan bestämt sig.

      Jag gillade Hunger Games! Jättebra! Boken bättre än filmen.

      Radera
  2. :-)
    Hmm, det blir spännande. Ni får säga åt henne att hon kan sova längre när det är semester.

    Hunger games-boken var skitbra. Filmen led av lite sånt som alltid blir för film som först kommer som bok; vissa långa spännande avsnitt i boken blir bara typ en snabb liten scen i filmen (eller klassiker, en berättarröst som sammanfattar allt som hänt).

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Du får be bror din göra lite research.

      Radera
  4. Att skriva blogg-inlägg på lediga stunder, ska uppmuntras! Därför skriver jag denna kommentar utan att eg ha något att säga ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt uppmuntras också! Vi blir ju som sagt glada för kommentarer, och jag antar att de ökar antalet inlägg.

      Radera
    2. Ökar MED antalet inlägg, ska det givetvis stå.

      Radera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!