fredag 15 februari 2013

Nytt kontor

Det här med att jobba hemifrån har ju lite nackdelar...
- Man blir tokig på att det stökas runt i köket medan man sitter i telefonmöte.
- Arbetsställningen (tittande på en liten bärbar dator... vid köksbordet... sittandes på stoppade stolar som är mer av lounge-typ) är ju inte precis något som kiropraktorn hade rekommenderat.

Så jag började fundera på fördelarna med att bygga mig ett litet hemmakontor...
Dels de givna fördelarna med ändringen av punkterna ovan, men även
- Tur till IKEA för inhandling av möbler för att bygga upp hela fundamentet för min framtida arbetsplats (alltid samma äventyr)
- Webshoppande efter en ny skärm. Alltid lika kul med nya gadgets. Vad är den senaste LCD-teknologin? Hur många tum är lagom? Sjukt vad mycket specifikationer det finns att grotta ner sig i om man vill.
- Skaffat mig en stylus penna till paddan nu också, så jag kan ta anteckningar under mötena direkt på den. Smidigt att slippa alla blad med lösryckta kladd-noteringar!

Dock en nackdel med att man är "på kontoret" fastän man är hemma. Det är som om man jobbar jämt!
Eller vänta, det kanske är bra!? #Upptagen-konsult-mitt-i-karriären.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!