torsdag 14 februari 2013

Jag är en lågenergilampa



Idag tycker nog vissa att det hade passat med ett firarinlägg, eftersom det är Alla hjärtans dag. Men...ni som känner mig vet att jag är lite anti den här dagen eftersom det känns som att det har mest blivit en kommersiell grej och väldigt påtvingat med kärleksförklaringar hit och dit och på längden och på tvären. Så lite trotsigt vill jag inte ta del av den kommers som Alla hjärtans dag har blivit. Okej, skulle jag få blommor eller någon annan "kärleksgåva" idag (vilket är högst otroligt, eftersom vi har avskaffat allt vad firande heter) så skulle jag ju bli glad, men jag skulle bli ännu gladare om jag fick dem vilken annan dag som helst under året (vilket i och för sig också är väldigt otroligt). Varför måste man ha en särskild dag för att visa kärlek, kan man inte göra det de 364 övriga dagarna istället? Små romantiska gester i vardagen; kärleken utportionerad lite då och då? Det tycker jag verkar bättre. 

Berglins.

4 kommentarer:

  1. Klart du vill ha massa presenter. Du är ju tjej!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Presenter tackar jag inte nej till, men jag tar ju hellre en spontan present vilken annan dag som helst. Faktiskt. :)

      Radera
  2. Jag håller med! Men samtidigt inte. När vardagen snurrar så himla fort är det ibland bra att bli påmind om att man ska visa uppskattning till sina kära.

    Och så smälter ju modershjärtat när 10-åringen svarar i telefon och säger att han har en jättebra dag för det är ju alla hjärtans dag, och "Grattis på alla hjärtans dag mamma" :-)

    Sophia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan förstå resonemanget. Det kan ju vara en bra påminnelse för många, men jag dissar ändå. Men så är jag ju inte särskilt romantisk, heller. :/

      Söta J! Förstår att det känns extra speciellt vid sådana tillfällen!

      Radera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!