tisdag 11 december 2012

Sött salt...eller mittemellan?

Men suck, jag blir så trött...bilden nedan är innehållsförteckningen på ett paket salt. Ni vet, sånt där vanligt bordssalt med jod. 

Finn ett fel...(i den vita texten på blå botten)


Saltet innehåller socker (dextros)! Nog för att jag har hört det där om dolda sockerfällor, och är noga med att inte köpa hem mat som innehåller just det, men jag blev faktiskt lite chockad när jag insåg att till och med saltet är sötat. Inte konstigt att 2/3 av den vuxna befolkningen i det här landet har den här: O kroppsformen. Nu ska jag börja privatimportera salt. Utan socker. 



3 kommentarer:

  1. Helt sanslöst!
    Ungefär som att " Hmmm saltet smakar inte tillräckligt, vi häller i lite socker så blir det bättre" Jag som trodde att saltet var en smakförstärkare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, men precis tvärt om. Här använder man sockret som smakförstärkare. I allt. Precis allt.

      Radera
  2. Men ERKÄNN!!!! lite FRÄNT är det ju!!!! :-D (HUR tänkte dom nu???)

    SvaraRadera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!