onsdag 5 december 2012

Jobbigt

En liten jobbuppdatering. Fick ju liten uppmaning via bloggen. Måste tydligen skriva lite om vad som händer...

Jag är nämligen nere i South Carolina på ett litet jobbuppdrag. I ett delprojekt för samma kund som jag jobbade för i Michigan behövde de lite extra hjälp. Så när jag fick frågan om jag kunde komma ner och hjälpa till, och om jag kanske till och med hade gjort något liknande förut så svarade jag stensäker:
- "Absolut! Det det är inga problem. Det där fixar jag."
Gäller ju att vara lite amerikan, och inte svenskt blyg, tänkte jag.

Så nu sitter jag här, sent på kvällen, på hotellrummet och sliter som tusan för att få ihop det. Så att jag kan glänsa och visa upp nån form av resultat imorgon. Nåja. Iallafall...

Eftersom de flesta av projektdeltagarna hör till vårt kontor här i Blythewood, så var det hit jag fick åka för att träffa alla och för att vi skulle kunna prata ihop oss lite mer i detalj. Det var ju en rejäl bit från flygplatsen (flög till Charlotte, NC) till kontoret (1½ timme med bil). Så det kändes lite grann som jag fick inviga mitt nya körkort också.

CSCs kontor i Blythewood, SC.
Det är ju alltid kul att resa, och alltid spännande att träffa folk som man annars bara mailat fram och tillbaka med och diskuterat med via nån telefonkonferens. Men det bästa är ju att man får gå helt loss på att "äta ute", det finns ju liksom inget alternativ. Så detta var måndagens lunch:

Wendys! Riktigt bra strips faktiskt. Noteras.
Oroa er dock inte! Har så klart träningsgrejerna med mig, så körde ett pass nere på hotellgymmet sen på kvällen för att inte få allt för dåligt samvete.

Så. Nu får det räcka med bloggande. Har lite programkod att skriva. Lite excelblad att formatera. Och en massa systemdokumentation att läsa. Jag måste sluta skriva nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!