tisdag 4 december 2012

Paus i forskningsfabriken

Denna veckan spenderar vi i varsin del av landet. Jag är på den årliga bröstcancerkonferensen i San Antonio, Texas. Det känns konstigt att komma hit utan jetlag, och dessutom att åka taxi helt ensam från flygplatsen till hotellet. Jag har varit här tre gånger tidigare och då alltid i sällskap med Linköpingskollegor. I år står det Massachusetts General Hospital på min namnbricka, och jag är här på egen hand. Min handledare (eller vad jag nu ska kalla honom, chefen) ska presentera så han är här men håller sig undan då han tar tillfället i akt att jobba undan en massa.

Min Linköpingshandledare är dock här, så jag fick lunchsällskap och de senaste ippdateringarna från labbet där hemma. Det var kul, och det kändes som att jag jobbade i Lkpg igen. Och så sprang jag ju på två gamla kollegor inne på Macy's tidigare idag. Var annars hittar man svenskarna, liksom?! (Halva nöjet med USA-konferenser är shoppingen!)

Återkommer med konferensrapport senare i veckan!

P.S. Var min andra hälft befinner sig, det får han själv berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!