fredag 16 mars 2012

Orka!

Det är ju "tax season" här nu, och "tax day" (14 april) närmar sig. Så man har ju börjat fundera lite på det där med hur det funkar med deklaration och sånt här i USA. Det verkar ju onekligen vara en hel del tjorv med administration här i landet, så det är väl upplagt för att det ska bli krångligt. Men det gäller väl att förtränga sånt och inte bry sig förrän det verkligen blir dags. Lär väl inte bli aktuellt förrän nästa år.

Men samtidigt som man raljerat lite om hur allt är så tillkrånglat och byråkratiskt här så verkar det inte vara så himla självklart hemma heller. Fick nämligen ett mail från jobbet att jag möjligen kan tänkas behöva deklarera i Danmark, eftersom jag jobbat i ett projekt där under 2011. Tydligen nån ny skatteregel i Danmark som gör att man måste deklarera i landet om man arbetat där. Efter lite mailande med HR så fick jag klart för mig att, jodå, jag måste skicka in deklarationsuppgifterna för när jag jobbat i Danmark (trots att jag bara temporärt jobbat som konsult i ett projekt där). Jag ska tydligen få hjälp med det, men ändå! Suck, liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!