söndag 11 mars 2012

Just do it!

Bilden talar väl sitt tydliga språk (bortsett från den något frånvarande blicken, då). Löpartights och löparskor på; nu ska jag lära mig springa. I torsdags gick startskottet när jag och P stack ut på min första runda (första rundan på flera år, för övrigt). Inte så lång, men det gäller att börja lite lugnt, det har jag ju läst i någon tidning någonstans. Målet för nu är att komma ut någorlunda regelbundet. Nästa steg får väl bli att lära mig njuta av det också. Tids- och distansmål är sekundärt just nu. Och med detta inlägg så blev det ju officiellt också, så då kan jag ju inte gärna strunta i det. Påhejningar och uppmuntringar tas tacksamt emot, för det lär behövas! :)

5 kommentarer:

  1. Ja det var på tiden Piiha. Lycka till med löpträningen.

    SvaraRadera
  2. Heja, heja, här kommer glada tillrop i massor! Själv så tog jag årets andra runda i helgen, och jepp, det var jobbigt. Men jag har faktiskt lärt mig att gilla joggiing även när det är jobbigt. För mig låg det i tekniken. Jag har lärt mig att jag sjönk ner för mycket i höften, så nu närjag joggar med höften högt blir jag inte lika plågsamt sliten. MarathonMia skrev i sin bloggat t man ska vara "lång och snygg" när man springer;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Min teknik är nog skitdålig, det känns så när jag springer iallafall, för det går ju inte fort, hur mycket jag än tar i. Ska tänka på det där med höften nästa gång jag är ute. Nu senast så fokuserade jag lite på att benen skulle liksom "dra" mig framåt, att varje steg skulle aktivera benmusklerna så att jag tog i för att få fart framåt, och jag tror faktiskt att det blev lite bättre då. Ber Per kolla på min teknik, men han säger mest att "det ser väl bra ut"...

      Och snygg det är jag ju mest hela tiden, så jag får jobba på det där med att vara lång också!;)

      Radera
  3. Har precis kommit in från MIN årets första löprunda (*stolt!*).
    Blev nog inte mer än ca 10 löprundor totalt förra säsongen, men då den avslutades med en 10 kms runda på ren vilja så tappade jag lite sugen efter den bedriften...
    Nu nya tag i år! Började med en 3 km rund, vilket kändes lagom.
    Heja till oss båda!
    Svettiga kramar

    SvaraRadera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!