torsdag 16 februari 2012

Puh! Jobbigt.

Idag drog jag iväg ut på den första löparrundan på evigheter. Jag prövade en kortis-runda runt i kvarteren här i närheten för ett tag sedan, men det känns inte som den räknas.
Jag använder mig numera av runkeeper-appen för att logga löpningen, intresserad kan ta en titt här: Pers runkeeper.
Idag tänkte jag att jag som startpass och värdemätare kunde ta en 10km runda och köra i sub-5 tempo. Brukade ju gå rätt okej förut. Klarade det inte riktigt idag, för... Gu va jobbigt det va! Kan det ha något att göra med att jag inte längre kör 4*innebandy/vecka utan numera istället beställer storlek 'Grande' på kaffet och mest skruvar ihop möbler på kvällarna, och bara kör halvhjärtade pass på crosstrainer på gymmet (blir distraherad av sport- och matprogrammen på storbilds-TVn)?

2 kommentarer:

  1. Hehe, där ser man. Du kommer snart igång igen. Tar ett par veckor sen har du samma flås som förut. Annars blir du snart en tjock Amerikan. *Flin*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra Micke; jag försöker också påminna honom om det när han okynnesäter. Men just nu är det nog tyvärr jag som ligger i farozonen...halsont igen. Snart skiter jag i det och kör ändå.

      Radera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!