torsdag 9 maj 2013

Tiden går fort när man har roligt

Då drar jag slutsatsen att jag har haft jättekul den senaste tiden! Maj månad; säg mig, var tog mars och april vägen? 

Förra veckan hade vi fullt hus med stort besök från Sverige. Fem extra personer gör stor skillnad i vår lilla lägenhet, men vad gör det att det är lite trångt när man har så roligt tillsammans?

Nu är det vardag igen, men ändå inte. Min jobbvecka ser lite annorlunda ut just den här veckan, då jag går en kurs i Cambridge. Jag har ju blivit lite bortskämd med att kollegornas arbetsdag inte börjar förrän framåt halv nio, och eftersom jag inte är sämre än att jag har anpassat mig (man tar ju vissa seder dit man kommer) så var det lite av en chock att vakna i måndags morse. Helt plötsligt blev det tidiga morgnar och pendling med buss och tunnelbana varje dag. 

Tja, roligare nyheter än så har jag inte att rapportera! Jo, förresten; syrenerna blommar!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt! Själv har jag bara små knoppar i mina syrener... Men min nyinköpta magnolia har 1 blomma!

    SvaraRadera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!