onsdag 29 maj 2013

Frukosttips

Man upphör egentligen aldrig att förvånas...
Just bläddrat igenom nån sorts livsstilstidning (tror det är nån tidning Piiha hittat i återvinningsrummet här i huset, riktig guldgruva ibland för folk är schyssta och sorterar saker "vid sidan om" om de tror att nån annan kan ha nytta av nåt).

Och vad dyker man på om inte ett bacon-test. Only in USA!


 ...och sedan vänder man blad och hittar ett helt uppslag med gröttips. Få se, är det nån som man blir sugen att prova...?
Gröt toppad med ett stekt ägg, t.ex.
Eller kanske gröt med bacon och sirap (givetvis har de med en baconvariant!).
Med yoghurt och marmelad!? Ja, varför inte. Yoghurt gott. Marmelad gott. Får man lägga till en skiva bacon?

Men njae, jag vet inte. Tror jag fortsätter att köra med samma frukost som jag kört sedan typ... få se.... hur många år?... nä, vill inte räkna, inte för att jag börjar bli gammal eller så.... Bara inte värt att ändra ett vinnande koncept.


2 kommentarer:

  1. Men HALLÅ vilka guldtips till att ändra ett slentrianbeteende...!!!!
    "Bacongröt",får ju mig att tänka i HELT nya frukostbanor! :-)
    Paltgröt,Köttbullegröt eller tänk en tallrik BULLENSgröt!!!

    NUUUU blev jag ju hungrig!! :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hovva...bullensgröt...ryser lite när jag tänker på det...

      Radera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!