måndag 20 maj 2013

Per kockar som värsta Gordon Ramsay

En av de olika New England-specialitéerna som man fastnat för är Clam Chowder ("Chowdah" som de säger här). Inte så svårt att förstå kanske med tanke på att det är som en typ av fisksoppa med mängder av grädde och bacon. Svårslagen kombination. Men detta borde ju vara något man kan kocka ihop hemma! Sagt och gjort. Hittade ett finfint recept och fyllde på veckoinköpslistan med alla nödvändiga ingredienser. Eftersom Piiha inte gillar clams (musslor) så hoppade hon över att äta det här. Okej, gör inget, bara mer till mig!

Börjar rumstera om i köket och drar igång som värsta Guide Michelin-kocken. Måste säga att vissa oanade talanger verkar finnas undangömda. Synd att många stjärnkrogar går miste om denna talang. Nåja, efter ett tag så kommer Piiha in mitt i alltihopa och stör som vanligt och frågar varför jag inte skalar ner receptet. För jag har väl sett att receptet är till 6 pers? Asså... jag tänkte... det är bara det att... det blir som enklare... äsch. Det blir fint med några extra portioner till lunchlådor.

Givetvis blev det riktigt gott. Har ätit Clam Chowder till varje mål i flera dagar nu. Finfint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!