fredag 29 mars 2013

"Det finns alltid nånting man kan fira", del 9

Påsk! Och långledigt, fredag till måndag! Eller? Medan jag läser på facebook om allas härliga lediga långhelger hemma i Sverige, så får jag snällt finna mig i att min nästa lediga arbetsdag är i slutet av maj, för här i USA verkar man inte hylla påskhelgen med lite extra ledighet. Så...ingenting att fira i det avseendet. Men man är ju svensk så på lördag slänger vi in lite högtidlighållande av påsken tillsammans med våra svenska vänner här. Det kommer mest troligen att handla om mat och kortspel, som det brukar göra när vi träffas.

Besökssäsongen inleddes officiellt för ett tag sedan, och nu är vi inne på nästa gäng med besökare. Denna gång är det en trio danska släktingar som vi har äran att husa. Och som vanligt när vi har långväga gäster, så står ett besök i Top of the Hub på listan med platser att besöka. Med tanke på klockslaget vi var där, så kändes det lämpligare med en dessert än en drink, så desserter fick det bli. Och vilka desserter sedan! Den ni ser på bilden är beräknad för två personer, och det är lite svårt att se storleken på bilden, men den var nog närmare 1.5 kubikdecimeter. Vi var fyra som högg in på den (varav två hade beställt egna efterrätter också), och inte ens då mäktade vi med att tömma tallriken. Herregud! Nu behöver vi nog inte inta någon näring förrän någon gång i mitten av april, tror jag bestämt. 
2 portioner...eller 5?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!