torsdag 21 mars 2013

Brandmän till frukost?

Det har inkommit indirekt kritik på uppdateringsfrekvensen här på bloggen. Jag pekar inte ut någon, men jag fick en kommentar från en viss Peter O-S på facebook tidigare idag. Men det är väl med all rätt, får jag tillägga. 

Efter skön semester direkt följd av fint besök av två vänner, tillika före detta kollegor till labråttan i familjen är vi nu i princip ikapp med livet igen. Ska försöka bli bättre på att uppdatera hädanefter (hur många gånger har jag inte sagt det?).

Hursomhelst...dagen idag började på ett, i min smak, lite väl brutalt sätt. Kliver just över badkarskanten för att duscha, då brandlarmet går. Men hur typiskt är inte det? Å andra sidan så var det ju skönt att jag ändå hunnit vakna. Larmet består av ett talat meddelande som upprepas typ fyra gånger, varpå en efterföljande ljudsignal ska indikera huruvida man är på en våning som ska utrymmas eller. Och varje gång det händer, så håller man ju en extra tumme för att man INTE ska höra något ljud efter meddelandet. Det har aldrig hänt hittills... Så, på med kläder och ner till lobbyn, lätt irriterade. Det är ju liksom inte första gången detta händer, snarare fjärde. 

Nåväl, ingen orsak till oro (trots två brandbilar och sex storvuxna brandmän i full mundering). Tydligen hade det kommit rök ur en mikrovågsugn och lägenhetsinnehavarna hade öppnat dörren ut till korridoren (som vi blivit tillsagda att vi ABSOLUT inte ska göra, för då går larmet). Som sagt, det är inte första gången vi är med om evakuering. Nu undrar vi när våra grannar ska göra som resten (japp, jag har fördomar och jag generaliserar!) av det amerikanska folket; beställa mat för hemleverans istället för att försöka laga mat...
Morgonbesök






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!