onsdag 23 januari 2013

"Det finns alltid nånting man kan fira", del 4

Hipp hipp hurra för mig idag, för idag är det min födelsedag! Men...osjälvisk som jag är så ska det här inlägget inte handla om mig. Eller, jo lite, för det ska handla om vad jag önskar mig i födelsedagspresent. 

Jag brukar aldrig önska mig födelsedagspresenter eller julklappar av den enkla anledningen att jag har allt jag behöver, och behöver jag något, eller om jag hemskt gärna vill ha något, så köper jag det själv. (Praktiskt och bra, men det är lite trist att jag aldrig blir överraskad.) Men idag tänker jag faktiskt önska mig något som inte går att köpa för pengar, och det bästa av allt är att alla kan vara med och bidra. Visst låter det bra?!

Det här önskar jag mig: 

1. Först tittar du på det här klippet. Du behöver inte, men gör gärna det ändå. Moa, som du ser i klippet är dotter till min låtsasbror Jörgen. Om man vill veta mera om Moa, så kan man läsa på hennes mammas blogg, som man hittar här.

2. Sedan klickar du på den här länken. Och så tar just DU ställning till om du vill donera dina organ. Om du fattar DITT beslut nu, så slipper dina anhöriga göra det åt dig i framtiden. Om du klickar här istället så kommer du direkt till donationsregistret. Om du inte vill bli organdonator, så finns det en ruta att kryssa i för det också. Huvudsaken är att man tar ett beslut, och registrerar sig, OAVSETT VILKET BESLUT MAN TAR. 

Jag har skrivit på min facebook-sida att jag hoppas att 50 av mina vänner kommer att registrera sig. Fixar ni det?

/PL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!