måndag 23 januari 2012

Äntligen!

Äntligen så kom då mitt pass med posten idag.

Och vilken nervös väntan det har varit (jag har ju haft flygbiljett bokat för imorgon)! B o J har varit snälla och upplåtit sängplats åt mig i min väntan på post. Supertack för det! Men tydligen är det så att de får posten två gånger per dag. Vilket gjorde att när posten hade kommit idag och jag såg att postavin fortfarande saknades fick jag panik och fick skynda mig att boka om/flytta fram min flygbiljett. Men senare på eftermiddagen kom det post igen. Och då kom postavin som jag väntat på! Så då fick jag skynda att boka tillbaka resan till ursprungsdagen. Lite onödigt spännande, men nu blir det iallafall att jag åker över till Boston igen imorgon som planerat. Vi har ju redan styrt upp med hyrbil och första-dagen-i-lägenheten osv. Så det hade bara blivit krångligt annars. Längtar efter att få träffa födelsebarnet också.

Men min post-väntan har gjort att jag de senaste dagarna har haft chansen att "hänga" lite i Stockholm. Supergott med palten vi kokade i lördags, eller hur grabbar!?
Var och hälsade på M o J (och lille K!) i deras mansion. Finfint! Där bor ni bra.
Och som sagt, B o J, tack för att jag fått ockupera er soffa de senaste dagarna. Alltid mycket skratt när man hälsar på hos er.

Känns lite tomt efter ha gjort sista dagarna (på väldigt länge iallafall) på Linköpings-kontoret och lämnat tillbaka mobilen och datorn till chefen. Men de verkar klara sig bra utan mig. Min namnskylt var bortplockad och någon hade redan flyttat in i mitt gamla kontor! Nåja...de kommer sakna mig...eller? Vem ska nu byta diskhanddukarna i köket och fylla på servetter på borden? Saker jag känner vi inte riktigt gjorde fullständig Knowledge Transfer på.
Tack Nyborgare för sängplatsen under mina vända i Linköping. Inte tokigt när man kan ta en paus i flyttplanerande och bara sitta och snacka skit i bastun eller lyssna musik i bubbelbadet. Återigen konstaterat att det är många stjärnor på det hotellet! Kul att se också att Sture genom nån sorts mitos sprider surdegskultur (i dubbel mening).

5 kommentarer:

  1. Kul att du nämnde handdukarna, för det snackade vi precis om i fikarummet nu. Vem ska nu ta hand om det här. Hmmmm, det kanske är så att jag gör det. Vem vet.... Sedan ska vi lösa problemet med vem som hämtar kaffe och topping till kaffemaskinen. Vikarien från Coor hade ingen aning heller.

    Sture han inte bara lever. Han är numera bröd också som du säkert sett på min blogg. Mycket gott blev det med Anis, Fänkål och Linfrön som kryddor. Sedan har vi vidareklonat detta Sture i tredje led till Helene B. och Leif K. Hoppas dom kan hålla den lilla kraken vid liv.

    SvaraRadera
  2. Nytt kommentarstest!! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag kan!!! Unnars bara om jag lyckas få dit namn å!??

    SvaraRadera
  4. HURRA VA JAG ÄR BRA!!!!!!!!!

    SvaraRadera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!