onsdag 17 juli 2013

A men gu va varmt!

Snacka om att det är sommarväder här nu. 'Heat Advisory' på TV-nyheterna och borgmästaren har gjort så att det delas ut gratis glass till alla barn vid stadens simbassänger och det delas ut gratis vattenflaskor vid typ biblo och såna publika ställen. Vissa i hushållet tycker mest det är jobbigt, men jag tycker det är rätt schysst. Fast det är klart. Jag sitter här med ACn på för fullt, och håller med om att det är lite jobbigt när man blir genomsvettig bara man går ut genom ytterdörren.
Puh, rejält varmt!
Men när det är så här soligt och somrigt, vad passar då bättre än att sticka ut och springa? Vi längtade ju efter det här när det var snöstorm i vintras, eller hur? På med löparsolglasögonen, fyll på vätskebältet, smörj in med solfaktor, bestäm podcast att lyssna på i iphonen och på med löparkepan och sedan är det bara att dra iväg. Jag har ju min vanliga runda som jag springer med hyffsad kontinuitet, så jag kan jag inte strunta i det bara för att det är soligt ute. Jag kan ju inte bestämma över vädret (vilket hade varit riktigt fint iochförsig), men jag kan fixa med allt vanligt vardagsplanerande (jobbar jag ändå hemifrån kan jag ju lika gärna göra det på kvällen) så att jag kan ta mig tid att träna mitt på dan, då är det ju lika bra att dra iväg på en runda. Och det är nog faktiskt så att det behövs. Samvetet börjar ju göra sig lite påmind. Rätt farligt när man börjar komma in i allt för mycket sus-och-dus-vardagsliv. Har ju t.ex. varit en del glassätande på sista tiden. Jäkla stop-n-shop som skickar ut de där rabattkupongerna på glass hela tiden! "Alltid viktigt att kolla vilka kuponger man kan klippa ut denna vecka.". (numera en av hushållsreglerna att det är störtförbjudet att slänga reklambladen som kommer... och det är inte jag som har bestämt... övrig förklaring onödig.) Och sedan det här med att vi alltid har Rosé på kylning. Det är ju himla gott en kväll när det har varit riktigt varmt och man har varit ute på äventyr och man har sådär nästan lite semesterkänsla i kroppen. Det är antingen det eller så är det "ganij" som varit i farten. Har de varit hemma hos er nånting? Vilka de är? Ja, de är samiska varianter på hustomtar eller vittror, men vi hade dem i Njalla iallafall. Snodde farsans verktyg stup i kvarten så att han inte hittade dem. Nå, iallafall. Jag tror de har fifflat med mina badbyxor. De har som börjat skära in i kanten. Som att de har tvättat badbyxorna så de krympt eller så har de sytt in dem bara för att jäklas(förmodligen någon gång under natten, för då har man inte koll på garderoben). Nåt är det...

Iallafall, jo-do-vatt-jo-hävv-to-do.
Sommarväder vid Charles River. 
Men det nog ingen fara. Piiha drog iväg mig på ett Body Attack-pass här för några dar sen. Jag var typ kung! Jobbigt bara att det var så himla jobbigt. Plus göra styrke-och-kondis-grejer i takt med musiken. Plus massa övningar i en snabb kombination efter varandra. Plus göra det åt samma håll som alla andra i salen. Var lite mindre kung på just de bitarna. Imponerad av Piiha som går på såna där pass flera gånger i veckan.

Vad gör ni i sommarvärmen då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!