onsdag 29 januari 2014

Vad händer egentligen?

Vi beklagade oss lite för varandra häromdagen. Tristessen kryper på oss. Det händer ingenting. Alla dagar ser likadana ut. Var är glamouren? Tja, inte här iallafall. Det är lätt att vara negativ när man är negativ, men om jag tänker efter så händer det ju faktiskt saker som inte är bara samma gamla vardag. Förra helgen var vi på gospelkonsert med Harlem Gospel Choir. Innan dess åt vi middag med vänner på en indisk restaurang. Och innan det, eftersom vi kom ganska tidigt till Cambridge, så var vi en sväng på Harvard Book Store; bästa bokaffären i stada! Hela källaren full med begagnade böcker. Och vad hittar vi där om inte en av Jo Nesbös* tidiga böcker, just den som vi inte har läst!

*Tips tips! Gillar ni deckare och inte har läst Jo Nesbö, så gör det. Bara gör. Jättebra!

Dessutom har vi ju haft anledning att fira födelsedag, så det gjorde vi i helgen. Vi ställde till med tapas-knytkalas, som alltid är en hit. Mycket tapas, lite vin, och så lite biljard på det. Finfint! Men sedan fick vi äta tapas till både lunch och middag, och dessutom som tillbehör till ännu en lunch. Nu är jag less på tapas. 

Vad händer mera? Jo, päran sa upp sitt gymkort och köpte en apple-tv. I och för sig lite bra, det där med gymkortet alltså, eftersom vi inte varit på kvartersgymmet på ett halvår. Lite mindre bra med den däringa äppel-mojängen, för nu kan han ju surfa youtube PÅ TV:N! Och som vi alla vet så tar ju den däringa tuben ALDRIG SLUT!! Ni förstår väl att katastrofen bara väntar runt hörnet (TV:n och kylskåpet i samma rum), så med lite lock och pock har jag fått honom att köpa nytt gymkort på mitt gym. Dessutom har han lovat (eller, typ lovat) att han ska följa med mig när jag ändå är där. Nåja. vi får väl se hur detta slutar!


Men hörrni...envägskommunikation är ju inte så roligt, så därför undrar jag vad som händer där hemma? VAD HÄNDER DÄR HEMMA? Vi har ju förstått att vintern drabbat Svealandet med full kraft, så hur är läget på snöfronten? Hur känns det? Vad äter ni till middag? Vad läser ni för böcker? Inget är för fjuttigt att rapportera om! Dessutom väntar vi just nu på rapporter om en ny världsmedborgare; har den (vägrar att skriva det där mittemellanordet för hon/han) kommit ut ännu? Spänningen är olidlig! Och, förresten, vad vill ni att vi skriver om här (ge oss rubriker!)?

2 kommentarer:

  1. Eftersom ni undrar så har jag läst julklappsboken GW:s Pinocchios näsa de var bra och nu är jag igång med Roslund & Hellström Två soldater, lite för brutal för min smak.
    Det blir köpespizza till middag, händer inte ofta här är det husmanskost som gäller som regel
    Kramar från Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men TACK, Peter! GW, alltså. Aldrig läst något av honom, fastän han är en av idolerna. Skriver upp på listan...Själv har jag just börjat på biografin om Steve Jobs. Hittills är den bra.
      Husmanskost i all ära, men ibland är det bra med alternativ. Hemkört indiskt nästa gång?:)

      Radera

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!