söndag 11 augusti 2013

I brist på annat

I brist på inspiration till ett intressant inlägg så får ni en lista som summerar veckan istället. Here goes!
Veckans...

...äntligen!: Temperaturer och luftfuktighet har gått ner till mer normala nivåer, så nu kan man vara ute och fortfarande känna sig fräsch efter fem minuter. Halleluja! Nu är vädret som en bra svensk sommar. 

...irritationsmoment: Grannarnas skälliga hund. Och än mer irriterande när vi inser att de har åkt iväg på semester, och lämnat hunden hemma! Hur hjärtlöst är inte det?

...det var ju i allafall kul att ses: Päran var borta på jobbresa tisdag-fredag, liksom förra veckan. Kom hem sentsentsent i fredags kväll, och har sedan dess suttit och jobbat. Jag har lyckats lura ut honom ur sovrummet (där hemmakontoret är) vid tre tillfällen under helgen. Senaste knepet var att locka med indisk hemkörd mat till middag. 

...vänligaste: Hembjuden på middag hos vännerna K & M i onsdags. De förbarmade sig över att jag var gräsänka och inte hade någon hemma som kunde laga middag till mig. Det är bra med vänner!

...jobb: Mycket cellodling har det blivit. Min tekniker är på semester, så jag gör hennes jobb...som egentligen är mitt...

...upptäckt: Den danska serien Forbrydelsen. Mycket bra! Och jag tycker ju att danska låter ganska roligt. Men som tur är så är det textat på engelska, annars hade jag inte fattat mycket. 

...känsla: Sverige-längt. Kollade Allsång på Skansen eftersom Sofia var med, och då började det. Och inte blev det bättre av vare sig telefonsamtal med fina C hemma i Sverige, eller foton i mailen på vännernas barn. Åh, vad vi missar mycket när vi är här!

...då kändes det lite bättre igen: När jag hittade en påse med förfrusna tunnbröd i frysen. Ost, skinka och gurka som pålägg; Åh, vad gott!

...besatthet: Något töntigt spel på telefonen. Men herregud; hur många timmar kan man lägga mer på ett hjärndött spel, egentligen? Måste skärpa mig. Men nu har jag bara en bana kvar, sen raderar jag det. 

...det där var väl ganska onödigt: Skar mig i fingret när jag diskade en kniv. Djupt. Två stygn blev resultatet efter läkarbesöket som följde. Och givetvis hände det just innan Pers inplanerade telefonmöte, så det var bara att packa in sig i bilen och köra själv. Han följde med, givetvis. Med headset i öronen funkar passagerarsätet tydligen som arbetsplats. Och detta var första gången han inte jobbade under hela helgen. Senare på kvällen blev det middag med några kompisar i North End, som är det italienska distriktet här i Boston. Det lockade också mer än jobbdatorn. 

Och förresten...kolla nedan vad vi stötte på under kvällsturen i North End. En kille hade tagit med sig sitt husdjur ut...



Nu lockar ännu ett avsnitt av Forbrydelsen! På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!