onsdag 3 augusti 2016

Summering(ar)

Jaha. Så har dagen kommit.
Dags att göra en liten summering från tiden här i Boston. Har ju också en hel del statistik att redovisa. Det gäller ju att haka på trenden med Quantified Self, dvs att kvantifiera allt man har för sig.


Det har ju varit grymt smidigt att kunna jobba "på distans" och i ett virtuellt team. Väldigt fritt. Kan ju i stort sett jobba var som helst så länge jag har datorn med mig och hittar en hyffsat schysst wifi-uppkoppling. Gjort att jag haft mycket tid för mig själv. Har onekligen hunnit (bokstavligen) arbeta mig igenom de flesta kaféerna i stan. 

Per's testade kafeer


Vin har ju alltid varit lite av ett intresse. Vi har t.o.m varit på en kurs där vi fick lära oss para ihop choklad och vin. Efter en hel del provande så känns det ju som man börjat hitta en riktning och preferens för vilka viner som man gillar bäst.

Provade viner


Öl är stort i Boston. Det beror ju inte bara på att Samuel Adams och Harpoon finns här i stan, utan det finns mängder med mikrobryggerier och hippstriga craft-brewing pubar. Så jag har druckit mig igenom en hel del olika varianter. Vågar man säga att man fått smak för amerikansk (blaskig) lager?

Ölalbum
För att se fotona i albumet, klicka bara "No thanks. Continue to view" längs ner i rutan som kommer upp.

(Albumet är endast flasköl. Har inte reggat när jag druckit öl på tapp. Kanske bara så bra det :-))


Har läst en hel del böcker under den här perioden också. En grej jag "uppfunnit" här är ju att vara ute och mys-springa, dvs att man sticker ut och springer och lyssnar på en ljudbok under tiden. Väldigt avslappnande. Piiha verkar inte riktigt ha samma åsikt. Men jag tycker det kan vara rätt så härligt i solen längs Charles River. Faktiskt passerat totalt 400+ lästa böcker vid det här laget! 
Nån som har nåt boktips?

Per's boklista


Vi har ju onekligen prövat många av Bostons restauranger. Så till den grad att många "Bostonians" som bott betydligt längre än vi i stan faktiskt frågar oss om tips. 
Jag har ju varit ute på lite av ett eget korståg och försökt hitta vilket ställe som har den godaste hamburgaren i stan. Det har ju blivit några stycken...



Hemkörd mat

Jag vet inte om det har med lathet att göra 
men vi har använt oss grymt mycket av en hemleveransmatapp som heter Foodler. Eller om det är för att det är billigt och så himla smidigt (3 klick så har man återskapat en tidigare favoritbeställning). Historiken säger att vi beställt indiskt 60% av gångerna (9 av 10 gånger från samma ställe, Aman Palace, 93% av gångerna har vi beställt Chicken Coconut Korma), thai har vi beställt 29% av gångerna (alltid Pad Thai) och 11% från andra ställen (uteslutande pizza). Vadå enkelspårigt? Framgår kanske att standardfrågan inför middagen ofta har varit "thai eller indiskt"?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eller vad tycker du? Vi blir glada för kommentarer!